loading...

automationindustry

بازدید : 83
چهارشنبه 8 تير 1401 زمان : 11:03

ایجاد اختلال در دارایی های موجود با Cloud Engineering و Digital Twins
تاریخ انتشار: دوشنبه 12-07-2021
اشتراک فیس بوک دکمه اشتراک گذاری توییتر لینک دکمه اشتراک گذاری دکمه اشتراک ایمیل پیام دکمه اشتراک برنامه Whatsapp
ونسا اریکسون توضیح می دهد: مهندسی داده محور و اطلاعات مشترک پروژه در مورد ابر ، ایجاد ارزش Twin Digital با ارزش افزوده را برای پروژه های نگهداری و Brownfield امکان پذیر می کند.


استراتژی Twin Digital باعث ایجاد شفافیت می شود
طی ده سال گذشته ، پروژه های هزینه سرمایه (CapEx) - هر دو Brown Brown و Greenfield - به دلیل عوامل زیادی پیچیده تر و چالش برانگیزتر شده اند ، محدود به استانداردها و الزامات زیست محیطی ، اجتماعی و دولتی (ESG) همیشه در حال تغییر ، افزایش پایان - تخصص محصول و حرکت به سمت تیم های بزرگتر و توزیع شده پروژه جهانی. در نتیجه ، پروژه های سرمایه صنعتی معمولاً با بودجه بیش از حد و فراتر از برنامه زمانی برنامه ریزی شده برای برنامه ها ، ریموت کنترل جرثقیل سقفی در اصفهان به طور متوسط 20 ماه یا بیشتر تحویل داده می شوند. شمعی از رویکرد مشترک طراحی و اجرای پروژه که شامل استفاده از فن آوری ها و روش های منسوخ شده ، سیستم ها و ابزارهای جدا شده ، کار با سیل با عدم ادغام داده ها ، و تکرار در ایجاد داده ها است ، و یک صنعت رسیده (و آماده) برای تغییر نشان داده شده است. .

با ظهور بخش صنعتی از همه گیر جهانی با دید واضح تری از کارخانه های فرآیند آینده ، ریموت کنترل جرثقیل سقفی و نیازهای بازار ، اپراتورها و پیمانکاران مهندسی ، خرید و ساخت آنها (EPC) در ساخت تحول دیجیتال برای ساخت نیروگاه آینده دو برابر شده اند.

سن مهم نیست ، اما دوقلوهای دیجیتال مهم هستند
Twin Twin یک کارخانه نسخه موجود گیاه فیزیکی را به صورت دیجیتالی ضبط می کند و می تواند به ایجاد بینش های لازم برای ایجاد پس انداز ، بهبود ایمنی ، پایداری و بهره وری و افزایش چرخه کلی دارایی کمک کند.

همزمان با سازگاری شرکت ها با تقاضاهای جدید بازار و تغییر جهت فعالیت های تمیزتر و محصولات نهایی پایدارتر ، اکثر پروژه های سرمایه ای که طی دو سال آینده تحویل داده می شوند برای دارایی های موجود ، پیری یا عملیاتی برنامه ریزی شده اند. بر خلاف پروژه Greenfield (یا خالص جدید) ، هنگام تشکیل Twin Digital در یک دارایی موجود ، که گاهی اوقات به عنوان دارایی Brownfield نامیده می شود ، داده هایی از زمان طراحی و ساخت آن وجود دارد و احتمالاً سالهای عملیاتی وجود دارد و داده های نگهداری نیز در نظر گرفته شود. همه این داده ها به طور معمول در سیستم های مختلف ، در نسخه های مختلف پخش می شوند و حتی ممکن است متناقض باشند ، اما وقتی جمع شوند و زمینه سازی شوند ، به یک پایه قوی برای Digital Twin دارایی تبدیل می شود.

تفاوت گرینفیلد در مقابل قهوه ای
در یک دارایی عملیاتی موجود ، دو عنصر مهم برای استفاده بیشتر از Digital Twin شما وجود دارد. اولین مورد این است که به طور سیستماتیک داده های مهندسی نیروگاه را به صورت فعلی متصل کنید. اسکن با لیزر از گیاه فیزیکی در اینجا برای ایجاد سریع یا دقیق مدل سه بعدی ، که احتمالاً از نحوه طراحی اولیه آن تغییر کرده است ، بسیار مفید است. این ایده آل است که همچنین شامل تمام داده های شبیه سازی فرآیند موجود ، مشخصات مواد و تجهیزات ، و داده های فروشنده ساخت و ساخت ، و همچنین هر گونه داده عملیاتی جمع آوری شده در طول زمان برای درک متنی از گیاه شما و نحوه رفتار آن است.

دومین عامل مهم موفقیت ، استقرار در یک بستر امن ابری برای در دسترس قرار دادن داده های دارایی تأیید شده برای تیم های داخلی و پیمانکاران خارجی در سراسر جهان است. تجمیع داده های دارایی در یک بستر ابری مانند پیوستن به نقاط بین اطلاعات مرتبط از مکان های مختلف است. همه تیم ها را در یک منبع واحد از حقیقت جدا می کند ، بدون توجه به اینکه در کجای دنیا مستقر هستند. این امکان تصمیم گیری سریعتر و دقیق تر را فراهم می کند و احتمال خطاهای گران قیمت در پایان پروژه را کاهش می دهد.

عدم یکپارچگی داده ها یا دسترسی به داده های قابل اعتماد می تواند فاجعه بار باشد ، به ویژه برای پروژه های Brownfield و پروژه های تعمیر و نگهداری ، با عواقب پرهزینه ای که انتظار می رود عملیات برنامه ریزی شده از سر گرفته شود و این اتفاق نیفتد ، یا بدتر از آن ، این می تواند به عاملی در مورد عدم رعایت قوانین مربوط به مقررات تبدیل شود حوادث ایمنی بعدا

داده های دارایی یکپارچه فرصتی در عملیات ایجاد می کند
چه اجرای یک پروژه یا جمع آوری داده های پروژه برای تشکیل Digital Twin ، رویکرد به همان شکل باقی می ماند. یک رویکرد کاملاً یکپارچه برای فناوری هایی که داده های شما را ایجاد و استفاده می کنند بسیار مهم است. این باید شامل شبیه سازی فرآیند ، لیست تجهیزات ، شناسه های P & ID و نمودارها و مدل سه بعدی و همچنین اطلاعات فروشنده ، تهیه و ساخت باشد. این استراتژی داده محور ،بلاگ اتوماسیون صنعتی نشتی ناشی از همکاری آفلاین را به حداقل می رساند ، زمان صرف شده برای یافتن و تأیید داده ها را کاهش می دهد و درک عمیق تری از فرایندهایی را فراهم می کند که در غیر این صورت تنها در یک روش متفاوت و متفاوت باقی می مانند. در واقع ادغام داده های مهندسی و پروژه با هم در یک مکان واحد ، در واقع اولین شکل از Digital Twin است.

هنگامی که پایه و اساس Twi دیجیتال خود را ایجاد کردید

در جای خود ، شما به راحتی می توانید برنامه های کارآیی عملیات پیشرفته مانند شبیه سازهای آموزش اپراتور (OTS) ، مدیریت عملکرد ریموت کنترل جرثقیل سقفی دارایی بصری (APM) و سایر برنامه های پیش بینی تعمیر و نگهداری را در طول چرخه عمر دارایی لایه بندی کنید.

با توجه به ماهیت آن ، ایجاد یک Twin Digital یکپارچه در کارخانه شما سهم خود را از پروژه و مزایای عملیاتی به دست می آورد ، به شرح زیر:
1. تیم های پروژه دارای دید کامل داده های مورد نیاز با تمام زمینه های مربوطه در یک مکان مرکزی هستند
2. داده ها ، مشخصات و استانداردهای مشترک خطر خطاهای پرهزینه و دوباره کاری را کاهش می دهد
3. تیم ها می توانند به جای مدیریت داده ها ، وقت خود را روی کارهای مهم متمرکز کنند
4- به روزرسانی وضعیت پروژه سرمایه را می توان بلافاصله از طریق پیشرفت داده ها تعیین کرد
5. بهبود ارتباطات و همکاری در طول پروژه دیده می شود
6. بهبود شفافیت کلی در پیش بینی خرابی ، از دست دادن بهره وری ، تاخیر ، اضافه کاری
times- زمان استفاده از فناوری در ابر بسیار سریعتر است - از ماه به کمتر از یک هفته.
8- بر روی برنامه های بهره وری عملیاتی مانند مدیریت عملکرد دارایی و یادگیری ماشین سوخت گیری می کند.

گنجاندن داده های پروژه و دارایی در استراتژی Digital Twin شما باعث ایجاد شفافیت از طریق ابزارهای دیجیتال و به اشتراک گذاری داده در زمان واقعی برای اطلاع رسانی و تسریع در تصمیم گیری می شود ، بهره وری پروژه را افزایش می دهد و ضمن افزایش همزمان عملیات آینده ، خطر را کاهش می دهد.

مزایای سودمند از طریق اختلال
در گذشته ، تصمیمات پروژه بر اساس داده های تولید شده از ترکیبی از اسناد و گزارش های فیزیکی و دیجیتالی بود که منجر به خطا ، ناسازگاری و درگیری می شود و در نهایت بر موفقیت پروژه تأثیر می گذارد ، در حالی که به تصمیمات عملیاتی ارزش کمی می دهد. در کارخانه های عملیاتی ، ممکن است یک استراتژی کوچک Twin Digital از یک نقطه زمانی با داده های محدود یا از دست رفته در مورد طراحی یا ساخت آن ، یا به طور معمول ، فقط برای پروژه های آینده greenfield در اولویت باشد.

قرار دادن داده ها در مرکز استراتژی دارایی شما ، نحوه کار و همکاری کلیه ذینفعان پروژه و عملیات را مختل می کند. وقتی داده ها به طور مداوم با تولید Digital Twin به هسته تولید می شوند و همه اسناد و گزارش ها از آخرین نسخه آن داده ها ایجاد می شوند ، می توان به اطلاعاتی که استخراج می کنید سریع و با اطمینان کامل تصمیم گیری و تصمیم گیری را اتخاذ کرد. و اگر این کافی نیست ، بهره وری حاصل از این روش به ده ، یا حتی پانزده درصد پس انداز در کل هزینه نصب شده یک پروژه سرمایه معمولی ترجمه می شود.

آرزوهای تحول دیجیتال خود را برای دارایی های عملیاتی موجود و قدیمی خود پایین نیاورید. با دسترسی به فناوری قدرتمند و شرکای مناسب ، Digital Twin شما بدون توجه به سن گیاه شما در دسترس است و مزایای بالقوه آن طی سالهای آینده غیر قابل تصور است.

سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یک سیستم متمرکز است که عملکرد تاسیسات ساختمان را کنترل و نظارت می کند. اینها شامل سیستم های گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC) و کنترل روشنایی با هدف ارائه یک محیط راحت است. سایر جنبه های عملیاتی شامل سیستم های کنترل دسترسی و نظارت برای ایمنی پرسنل و قدرت برای اطمینان از منبع تغذیه کافی برای عملیات روزانه ساختمان است.

برای بهینه سازی مصرف انرژی، باید مصرف انرژی را از طریق BMS کنترل کنید. با این حال، برای جمع‌آوری داده‌های مصرف برق از سیستم‌های HVAC و تأسیسات برق، نیاز به متر و راه‌حل‌های اتصال اضافی است. در این مقاله، چالش‌های اتصال و راه‌حل‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند نظارت قابل اعتماد توان را از یک BMS فعال کنید.

چالش های ارتباطی
هنگامی که اتصال را برای سیستم های HVAC و تاسیسات برق خود، مانند تابلو برق، فعال می کنید، متوجه تفاوت در پروتکل ارتباطی بین تاسیسات برق و BMS خواهید شد. اکثر تاسیسات برق و برخی از سیستم های HVAC برای کاربردهای صنعتی که معمولاً با پروتکل های Modbus عرضه می شوند طراحی شده اند. از طرف دیگر، یک BMS معمولاً از پروتکل‌های BACnet استفاده می‌کند - یک پروتکل ارتباط داده برای اتوماسیون ساختمان و شبکه‌های کنترل که توسط استاندارد انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) استفاده می‌شود. برای فعال کردن ارتباط بین این پروتکل‌های مختلف، باید این زبان‌ها را ترجمه کنید تا بتوانند یکدیگر را درک کنند. بسته به دامنه سیستم و نیازهای برنامه نویسی خود، می توانید از یک پلت فرم محاسباتی یا یک دروازه مستقل BACnet استفاده کنید.

مهم نیست که کدام راه‌حل را انتخاب می‌کنید، برقراری و حفظ ارتباطات بین پروتکل‌های Modbus و BACnet بدون برنامه‌های کاربردی آسان می‌تواند پیچیده باشد. وقتی دستگاه‌های BACnet خود را انتخاب می‌کنید، بررسی کنید که آیا عملکردها و ابزارهایی را ارائه می‌دهند که پیکربندی دستگاه و عیب‌یابی پروتکل را آسان می‌کند. این می تواند زمان قابل توجهی را در نصب اولیه و همچنین با نگهداری روزانه صرفه جویی کند.

نگرانی های امنیت سایبری
جمع‌آوری داده‌های انرژی از تأسیسات ساختمان شما به شما کنترل بیشتری بر مصرف انرژی برای بهینه‌سازی راندمان عملیاتی ساختمان شما می‌دهد. با این حال، هنگامی که دستگاه‌های بیشتری را متصل می‌کنید، سطح حمله احتمالی را برای مهاجمان افزایش می‌دهد. هنگام استقرار دستگاه های BACnet، باید دستگاه ها را به صورت ایمن پیکربندی کنید تا از تهدیدات احتمالی جلوگیری کنید. برای مثال، رمزهای عبور پیش‌فرض را برای دستگاه‌های BACnet خود تغییر دهید و پورت‌ها و سرویس‌های استفاده نشده را غیرفعال کنید تا ورودی‌های موجود را کاهش دهید. به طور مداوم سطح امنیتی دستگاه های BACnet خود را زیر نظر داشته باشید و اسکن های آسیب پذیری را برای شناسایی تهدیدات احتمالی انجام دهید و به شما کمک می کند تا اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن خطر حملات سایبری انجام دهید.

دروازه‌های BACnet سخت‌شده ایمن Moxa
دروازه‌های MGate 5217 Series1 Modbus به BACnet، دروازه‌های دارای گواهی BACnet هستند. قابلیت همکاری آنها در یک سازمان معتبر آزمایش BACnet آزمایش شده است، و آنها محصولات فهرست BTL هستند، و اطمینان حاصل می کنند که ارتباط شما می تواند به راحتی برقرار شود. علاوه بر این، دروازه‌های مستقل BACnet ما دارای ابزارهای داخلی پیکربندی و عیب‌یابی هستند که به مهندسان کمک می‌کند تا به سرعت ارتباطات را فعال کنند و به راحتی مشکلات را در صورت بروز خطاهای ارتباطی شناسایی کنند.

برای غلبه بر نگرانی های امنیتی فزاینده در لبه، طراحی دروازه های BACnet ما بر اساس استانداردهای IEC 62443 است. این دروازه‌ها نه تنها عملکردهای تعبیه‌شده امنیتی را در اختیار شما قرار می‌دهند، بلکه دستورالعمل‌های واضحی را از طریق راهنماهای سخت‌سازی امنیتی2 ارائه می‌دهند تا به کاربران کمک کنند تا ارتباطات را به صورت ایمن فعال کنند.

علاوه بر این، دروازه‌های BACnet که در نزدیکی تأسیسات برق و تجهیزات HVAC مستقر هستند، باید با شرایط سخت مانند دمای ناپایدار و تداخل EM بالا مقابله کنند. درگاه‌های Modbus-to-BACnet Moxa برای کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند و می‌توانند شرایط سخت را تحمل کنند تا ارتباطات پایدار را فراهم کنند.

اورانیوم (U) و توریم (Th)، دو عنصر رادیواکتیو رایج روی زمین نیز چنین تشعشعی را تولید می کنند. به اصطلاح زنجیره های پوسیدگی آنها از فاز رادون (Rn) عبور می کند که در شرایط عادی گازی است و به راحتی قابل استنشاق است و بنابراین یک خطر برای سلامتی محسوب می شود. از آنجایی که تشعشعات بسیار خطرناک هستند، ممکن است بخواهید مراقب محیطی باشید که در آن زندگی می کنید و روی یک آشکارساز تشعشع مانند MightyOhm Geiger Counter سرمایه گذاری کنید.

ایجاد اختلال در دارایی های موجود با Cloud Engineering و Digital Twins
تاریخ انتشار: دوشنبه 12-07-2021
اشتراک فیس بوک دکمه اشتراک گذاری توییتر لینک دکمه اشتراک گذاری دکمه اشتراک ایمیل پیام دکمه اشتراک برنامه Whatsapp
ونسا اریکسون توضیح می دهد: مهندسی داده محور و اطلاعات مشترک پروژه در مورد ابر ، ایجاد ارزش Twin Digital با ارزش افزوده را برای پروژه های نگهداری و Brownfield امکان پذیر می کند.


استراتژی Twin Digital باعث ایجاد شفافیت می شود
طی ده سال گذشته ، پروژه های هزینه سرمایه (CapEx) - هر دو Brown Brown و Greenfield - به دلیل عوامل زیادی پیچیده تر و چالش برانگیزتر شده اند ، محدود به استانداردها و الزامات زیست محیطی ، اجتماعی و دولتی (ESG) همیشه در حال تغییر ، افزایش پایان - تخصص محصول و حرکت به سمت تیم های بزرگتر و توزیع شده پروژه جهانی. در نتیجه ، پروژه های سرمایه صنعتی معمولاً با بودجه بیش از حد و فراتر از برنامه زمانی برنامه ریزی شده برای برنامه ها ، ریموت کنترل جرثقیل سقفی در اصفهان به طور متوسط 20 ماه یا بیشتر تحویل داده می شوند. شمعی از رویکرد مشترک طراحی و اجرای پروژه که شامل استفاده از فن آوری ها و روش های منسوخ شده ، سیستم ها و ابزارهای جدا شده ، کار با سیل با عدم ادغام داده ها ، و تکرار در ایجاد داده ها است ، و یک صنعت رسیده (و آماده) برای تغییر نشان داده شده است. .

با ظهور بخش صنعتی از همه گیر جهانی با دید واضح تری از کارخانه های فرآیند آینده ، ریموت کنترل جرثقیل سقفی و نیازهای بازار ، اپراتورها و پیمانکاران مهندسی ، خرید و ساخت آنها (EPC) در ساخت تحول دیجیتال برای ساخت نیروگاه آینده دو برابر شده اند.

سن مهم نیست ، اما دوقلوهای دیجیتال مهم هستند
Twin Twin یک کارخانه نسخه موجود گیاه فیزیکی را به صورت دیجیتالی ضبط می کند و می تواند به ایجاد بینش های لازم برای ایجاد پس انداز ، بهبود ایمنی ، پایداری و بهره وری و افزایش چرخه کلی دارایی کمک کند.

همزمان با سازگاری شرکت ها با تقاضاهای جدید بازار و تغییر جهت فعالیت های تمیزتر و محصولات نهایی پایدارتر ، اکثر پروژه های سرمایه ای که طی دو سال آینده تحویل داده می شوند برای دارایی های موجود ، پیری یا عملیاتی برنامه ریزی شده اند. بر خلاف پروژه Greenfield (یا خالص جدید) ، هنگام تشکیل Twin Digital در یک دارایی موجود ، که گاهی اوقات به عنوان دارایی Brownfield نامیده می شود ، داده هایی از زمان طراحی و ساخت آن وجود دارد و احتمالاً سالهای عملیاتی وجود دارد و داده های نگهداری نیز در نظر گرفته شود. همه این داده ها به طور معمول در سیستم های مختلف ، در نسخه های مختلف پخش می شوند و حتی ممکن است متناقض باشند ، اما وقتی جمع شوند و زمینه سازی شوند ، به یک پایه قوی برای Digital Twin دارایی تبدیل می شود.

تفاوت گرینفیلد در مقابل قهوه ای
در یک دارایی عملیاتی موجود ، دو عنصر مهم برای استفاده بیشتر از Digital Twin شما وجود دارد. اولین مورد این است که به طور سیستماتیک داده های مهندسی نیروگاه را به صورت فعلی متصل کنید. اسکن با لیزر از گیاه فیزیکی در اینجا برای ایجاد سریع یا دقیق مدل سه بعدی ، که احتمالاً از نحوه طراحی اولیه آن تغییر کرده است ، بسیار مفید است. این ایده آل است که همچنین شامل تمام داده های شبیه سازی فرآیند موجود ، مشخصات مواد و تجهیزات ، و داده های فروشنده ساخت و ساخت ، و همچنین هر گونه داده عملیاتی جمع آوری شده در طول زمان برای درک متنی از گیاه شما و نحوه رفتار آن است.

دومین عامل مهم موفقیت ، استقرار در یک بستر امن ابری برای در دسترس قرار دادن داده های دارایی تأیید شده برای تیم های داخلی و پیمانکاران خارجی در سراسر جهان است. تجمیع داده های دارایی در یک بستر ابری مانند پیوستن به نقاط بین اطلاعات مرتبط از مکان های مختلف است. همه تیم ها را در یک منبع واحد از حقیقت جدا می کند ، بدون توجه به اینکه در کجای دنیا مستقر هستند. این امکان تصمیم گیری سریعتر و دقیق تر را فراهم می کند و احتمال خطاهای گران قیمت در پایان پروژه را کاهش می دهد.

عدم یکپارچگی داده ها یا دسترسی به داده های قابل اعتماد می تواند فاجعه بار باشد ، به ویژه برای پروژه های Brownfield و پروژه های تعمیر و نگهداری ، با عواقب پرهزینه ای که انتظار می رود عملیات برنامه ریزی شده از سر گرفته شود و این اتفاق نیفتد ، یا بدتر از آن ، این می تواند به عاملی در مورد عدم رعایت قوانین مربوط به مقررات تبدیل شود حوادث ایمنی بعدا

داده های دارایی یکپارچه فرصتی در عملیات ایجاد می کند
چه اجرای یک پروژه یا جمع آوری داده های پروژه برای تشکیل Digital Twin ، رویکرد به همان شکل باقی می ماند. یک رویکرد کاملاً یکپارچه برای فناوری هایی که داده های شما را ایجاد و استفاده می کنند بسیار مهم است. این باید شامل شبیه سازی فرآیند ، لیست تجهیزات ، شناسه های P & ID و نمودارها و مدل سه بعدی و همچنین اطلاعات فروشنده ، تهیه و ساخت باشد. این استراتژی داده محور ،بلاگ اتوماسیون صنعتی نشتی ناشی از همکاری آفلاین را به حداقل می رساند ، زمان صرف شده برای یافتن و تأیید داده ها را کاهش می دهد و درک عمیق تری از فرایندهایی را فراهم می کند که در غیر این صورت تنها در یک روش متفاوت و متفاوت باقی می مانند. در واقع ادغام داده های مهندسی و پروژه با هم در یک مکان واحد ، در واقع اولین شکل از Digital Twin است.

هنگامی که پایه و اساس Twi دیجیتال خود را ایجاد کردید

در جای خود ، شما به راحتی می توانید برنامه های کارآیی عملیات پیشرفته مانند شبیه سازهای آموزش اپراتور (OTS) ، مدیریت عملکرد ریموت کنترل جرثقیل سقفی دارایی بصری (APM) و سایر برنامه های پیش بینی تعمیر و نگهداری را در طول چرخه عمر دارایی لایه بندی کنید.

با توجه به ماهیت آن ، ایجاد یک Twin Digital یکپارچه در کارخانه شما سهم خود را از پروژه و مزایای عملیاتی به دست می آورد ، به شرح زیر:
1. تیم های پروژه دارای دید کامل داده های مورد نیاز با تمام زمینه های مربوطه در یک مکان مرکزی هستند
2. داده ها ، مشخصات و استانداردهای مشترک خطر خطاهای پرهزینه و دوباره کاری را کاهش می دهد
3. تیم ها می توانند به جای مدیریت داده ها ، وقت خود را روی کارهای مهم متمرکز کنند
4- به روزرسانی وضعیت پروژه سرمایه را می توان بلافاصله از طریق پیشرفت داده ها تعیین کرد
5. بهبود ارتباطات و همکاری در طول پروژه دیده می شود
6. بهبود شفافیت کلی در پیش بینی خرابی ، از دست دادن بهره وری ، تاخیر ، اضافه کاری
times- زمان استفاده از فناوری در ابر بسیار سریعتر است - از ماه به کمتر از یک هفته.
8- بر روی برنامه های بهره وری عملیاتی مانند مدیریت عملکرد دارایی و یادگیری ماشین سوخت گیری می کند.

گنجاندن داده های پروژه و دارایی در استراتژی Digital Twin شما باعث ایجاد شفافیت از طریق ابزارهای دیجیتال و به اشتراک گذاری داده در زمان واقعی برای اطلاع رسانی و تسریع در تصمیم گیری می شود ، بهره وری پروژه را افزایش می دهد و ضمن افزایش همزمان عملیات آینده ، خطر را کاهش می دهد.

مزایای سودمند از طریق اختلال
در گذشته ، تصمیمات پروژه بر اساس داده های تولید شده از ترکیبی از اسناد و گزارش های فیزیکی و دیجیتالی بود که منجر به خطا ، ناسازگاری و درگیری می شود و در نهایت بر موفقیت پروژه تأثیر می گذارد ، در حالی که به تصمیمات عملیاتی ارزش کمی می دهد. در کارخانه های عملیاتی ، ممکن است یک استراتژی کوچک Twin Digital از یک نقطه زمانی با داده های محدود یا از دست رفته در مورد طراحی یا ساخت آن ، یا به طور معمول ، فقط برای پروژه های آینده greenfield در اولویت باشد.

قرار دادن داده ها در مرکز استراتژی دارایی شما ، نحوه کار و همکاری کلیه ذینفعان پروژه و عملیات را مختل می کند. وقتی داده ها به طور مداوم با تولید Digital Twin به هسته تولید می شوند و همه اسناد و گزارش ها از آخرین نسخه آن داده ها ایجاد می شوند ، می توان به اطلاعاتی که استخراج می کنید سریع و با اطمینان کامل تصمیم گیری و تصمیم گیری را اتخاذ کرد. و اگر این کافی نیست ، بهره وری حاصل از این روش به ده ، یا حتی پانزده درصد پس انداز در کل هزینه نصب شده یک پروژه سرمایه معمولی ترجمه می شود.

آرزوهای تحول دیجیتال خود را برای دارایی های عملیاتی موجود و قدیمی خود پایین نیاورید. با دسترسی به فناوری قدرتمند و شرکای مناسب ، Digital Twin شما بدون توجه به سن گیاه شما در دسترس است و مزایای بالقوه آن طی سالهای آینده غیر قابل تصور است.

سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یک سیستم متمرکز است که عملکرد تاسیسات ساختمان را کنترل و نظارت می کند. اینها شامل سیستم های گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC) و کنترل روشنایی با هدف ارائه یک محیط راحت است. سایر جنبه های عملیاتی شامل سیستم های کنترل دسترسی و نظارت برای ایمنی پرسنل و قدرت برای اطمینان از منبع تغذیه کافی برای عملیات روزانه ساختمان است.

برای بهینه سازی مصرف انرژی، باید مصرف انرژی را از طریق BMS کنترل کنید. با این حال، برای جمع‌آوری داده‌های مصرف برق از سیستم‌های HVAC و تأسیسات برق، نیاز به متر و راه‌حل‌های اتصال اضافی است. در این مقاله، چالش‌های اتصال و راه‌حل‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند نظارت قابل اعتماد توان را از یک BMS فعال کنید.

چالش های ارتباطی
هنگامی که اتصال را برای سیستم های HVAC و تاسیسات برق خود، مانند تابلو برق، فعال می کنید، متوجه تفاوت در پروتکل ارتباطی بین تاسیسات برق و BMS خواهید شد. اکثر تاسیسات برق و برخی از سیستم های HVAC برای کاربردهای صنعتی که معمولاً با پروتکل های Modbus عرضه می شوند طراحی شده اند. از طرف دیگر، یک BMS معمولاً از پروتکل‌های BACnet استفاده می‌کند - یک پروتکل ارتباط داده برای اتوماسیون ساختمان و شبکه‌های کنترل که توسط استاندارد انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) استفاده می‌شود. برای فعال کردن ارتباط بین این پروتکل‌های مختلف، باید این زبان‌ها را ترجمه کنید تا بتوانند یکدیگر را درک کنند. بسته به دامنه سیستم و نیازهای برنامه نویسی خود، می توانید از یک پلت فرم محاسباتی یا یک دروازه مستقل BACnet استفاده کنید.

مهم نیست که کدام راه‌حل را انتخاب می‌کنید، برقراری و حفظ ارتباطات بین پروتکل‌های Modbus و BACnet بدون برنامه‌های کاربردی آسان می‌تواند پیچیده باشد. وقتی دستگاه‌های BACnet خود را انتخاب می‌کنید، بررسی کنید که آیا عملکردها و ابزارهایی را ارائه می‌دهند که پیکربندی دستگاه و عیب‌یابی پروتکل را آسان می‌کند. این می تواند زمان قابل توجهی را در نصب اولیه و همچنین با نگهداری روزانه صرفه جویی کند.

نگرانی های امنیت سایبری
جمع‌آوری داده‌های انرژی از تأسیسات ساختمان شما به شما کنترل بیشتری بر مصرف انرژی برای بهینه‌سازی راندمان عملیاتی ساختمان شما می‌دهد. با این حال، هنگامی که دستگاه‌های بیشتری را متصل می‌کنید، سطح حمله احتمالی را برای مهاجمان افزایش می‌دهد. هنگام استقرار دستگاه های BACnet، باید دستگاه ها را به صورت ایمن پیکربندی کنید تا از تهدیدات احتمالی جلوگیری کنید. برای مثال، رمزهای عبور پیش‌فرض را برای دستگاه‌های BACnet خود تغییر دهید و پورت‌ها و سرویس‌های استفاده نشده را غیرفعال کنید تا ورودی‌های موجود را کاهش دهید. به طور مداوم سطح امنیتی دستگاه های BACnet خود را زیر نظر داشته باشید و اسکن های آسیب پذیری را برای شناسایی تهدیدات احتمالی انجام دهید و به شما کمک می کند تا اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن خطر حملات سایبری انجام دهید.

دروازه‌های BACnet سخت‌شده ایمن Moxa
دروازه‌های MGate 5217 Series1 Modbus به BACnet، دروازه‌های دارای گواهی BACnet هستند. قابلیت همکاری آنها در یک سازمان معتبر آزمایش BACnet آزمایش شده است، و آنها محصولات فهرست BTL هستند، و اطمینان حاصل می کنند که ارتباط شما می تواند به راحتی برقرار شود. علاوه بر این، دروازه‌های مستقل BACnet ما دارای ابزارهای داخلی پیکربندی و عیب‌یابی هستند که به مهندسان کمک می‌کند تا به سرعت ارتباطات را فعال کنند و به راحتی مشکلات را در صورت بروز خطاهای ارتباطی شناسایی کنند.

برای غلبه بر نگرانی های امنیتی فزاینده در لبه، طراحی دروازه های BACnet ما بر اساس استانداردهای IEC 62443 است. این دروازه‌ها نه تنها عملکردهای تعبیه‌شده امنیتی را در اختیار شما قرار می‌دهند، بلکه دستورالعمل‌های واضحی را از طریق راهنماهای سخت‌سازی امنیتی2 ارائه می‌دهند تا به کاربران کمک کنند تا ارتباطات را به صورت ایمن فعال کنند.

علاوه بر این، دروازه‌های BACnet که در نزدیکی تأسیسات برق و تجهیزات HVAC مستقر هستند، باید با شرایط سخت مانند دمای ناپایدار و تداخل EM بالا مقابله کنند. درگاه‌های Modbus-to-BACnet Moxa برای کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند و می‌توانند شرایط سخت را تحمل کنند تا ارتباطات پایدار را فراهم کنند.

اورانیوم (U) و توریم (Th)، دو عنصر رادیواکتیو رایج روی زمین نیز چنین تشعشعی را تولید می کنند. به اصطلاح زنجیره های پوسیدگی آنها از فاز رادون (Rn) عبور می کند که در شرایط عادی گازی است و به راحتی قابل استنشاق است و بنابراین یک خطر برای سلامتی محسوب می شود. از آنجایی که تشعشعات بسیار خطرناک هستند، ممکن است بخواهید مراقب محیطی باشید که در آن زندگی می کنید و روی یک آشکارساز تشعشع مانند MightyOhm Geiger Counter سرمایه گذاری کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 197
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 574
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 1830
  • بازدید کلی : 5436
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی